000000
X
PALESTIN
Pegawai Kanan Iran: Israel Akan Lenyap Dalam Tempoh 25 Tahun
Oleh: Abiidah Binti Fadzlan Shahidi
12 Ogos 2023 | 10.45 pagi
IRAN - Ketua Jawatankuasa Keselamatan Negara dan Dasar Luar Majlis Syura Iran, Wahid Jalalzadeh, berkata pada jumaat lalu bahawa "Israel" mesti "lenyap  dan tidak akan bertahan lebih daripada 25 tahun." Kenyataan berkenaan dirakamkan ketika ucapan semasa lawatannya ke "Taman Iran" di bandar "Maroun al-Ras" di sempadan Lubnan dengan Palestin diiringi oleh beberapa timbalan Majlis Syura Iran dan pegawai dari "Hizbullah".

Zadeh berkata, menurut apa yang dilaporkan oleh agensi berita rasmi Lubnan: "saya mengingatkan tentang perkataan yang dibuat oleh Imam Khomeini, bahawa entiti Zionis tidak akan terus wujud, insya-Allah, selama lebih daripada 25 tahun." 

Kesimpulannya, para hadirin menghadiahkan Zadeh sebuah perisai peringatan, iaitu bangkai  helikopter tentera Israel "Yasur" yang ditembak jatuh oleh "Hizbullah" di Wadi Maryamin di bandar Yater semasa perang 2006. Pegawai Iran tiba di Lubnan pada hari Khamis, dan bertemu puak Palestin di kedutaan negaranya di ibu negara, Beirut, dan kemudiannya bertemu dengan Speaker Parlimen Lubnan, Nabih Berri, dan pegawai Lubnan. 

Kedua-dua Iran dan Lubnan tidak mengiktiraf kewujudan Negara Israel, dan perang meletus pada 12 Julai 2006 antara Hizbullah dan tentera Israel dan berlangsung selama 34 hari di bahagian yang berlainan di Lubnan.
X
X

Pada 3hb. Januari 2006, pendaftaran Aman Palestin telah diluluskan secara rasmi di bawah Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) dengan nama AMAN PALESTIN BERHAD sebagai sebuah syarikat yang tidak berteraskan keuntungan (non-profit organisation) bagi membantu rakyat Palestin secara kolektif, terancang, berterusan dan berkesan. Sejak ditubuhkan, Aman Palestin telah berjaya menyalurkan bantuan dalam pelbagai bentuk projek kepada rakyat Palestin di Palestin, Lubnan dan Syria hasil kutipan dan sumbangan daripada orang ramai.
No. 1, Jalan 3/3B, Seksyen 3,
43650 Bandar Baru Bangi,
Selangor Darul Ehsan

Telefon
: +6 03 8926 7019
Faksimile
: +6 03 8925 9963
Email
: office@amanpalestin.net
GPS
: N 2.9414084 E 101.7796932
Pelawat No
: 14,670,006
Laksanakan Sumbangan Anda Melalui:
Sumbangan Anda Melalui:
Hakcipta Aman Palestin Berhad  |  Dikuasakan oleh: Vortex Design Sdn. Bhd.
Hakcipta Aman Palestin Berhad
Dikuasakan oleh: Vortex Design Sdn. Bhd.
Sila tunggu sebentar....