000000
X
PALESTIN
Hamada: Semua Percubaan Rejim Zionis Untuk Mengubah Realiti Di Al-Aqsa Gagal
Oleh: Abiidah Binti Fadzlan Shahidi
10 Jun 2023 | 9.05 pagi
BAITULMAQDIS - Jurucakap Hamas bagi kota Baitulmaqdis, Muhammad Hamadeh, menegaskan bahawa segala usaha penjajahan yang bertujuan mengubah realiti di Masjid Al-Aqsa disifatkan gagal apabila berhadapan dengan ketahanan dan keteguhan rakyat Palestin.

Hamada berkata bahawa rakyat Palestin sedar dan berwaspada dengan rancangan rejim Zionis yang bertujuan mengubah realiti di Masjid Al-Aqsa yang diberkati. 

Beliau menegaskan bahawa rejim Zionis terus menyasarkan Masjid Al-Aqsa dan kerajaan fasisnya meningkatkan serangan ke atas masjid itu berdasarkan sokongan Amerika dan kebisuan antarabangsa. 

Beliau menyeru rakyat Palestin untuk meneruskan perjalanan dan ikatan mereka di perkarangan Masjidil Aqsa yang diberkati. Beliau menambah bahawa negara Arab dan Islam mesti menyokong perjuangan Baitulmaqdis dan Masjid Al-Aqsa, dan keperluan untuk pendirian antarabangsa utama terhadap jenayah rejim Zionis terhadap rakyat Palestin dan kesucian mereka. 

Palestin juga terus digesa berdepan dengan draf undang-undang yang dibentangkan oleh ahli Israel Knesset untuk Parti Likud, "Amit Halevy," untuk memecahbelahkan Masjid Al-Aqsa.

Sumber mendedahkan rancangan jahat yang disediakan oleh anggota Knesset Israel untuk parti "Likud", Amit Halevy, untuk membahagikan Masjid Al-Aqsa yang diberkati antara orang Islam dan pendatang haram Yahudi.

Pelan itu menetapkan pendatang haram mengawal kawasan tengah dan utara Masjid Al-Aqsa, khususnya kawasan Dome of the Rock, sebagai pertukaran untuk umat Islam terus menunaikan solat di dalam dan sekitar Masjid Al-Qibli di kawasan selatan. 

Dalam aspek politik, rancangan Halevy memperuntukkan penyingkiran "penjagaan Jordan" ke atas Masjid Al-Aqsa, yang telah termaktub sejak beberapa tahun lalu, terutamanya selepas perjanjian politik dengan negara rejim. Pelan itu juga mencadangkan satu formula baru untuk pencerobohan pendatang haram ke dalam Masjid Al-Aqsa dengan membenarkan mereka berbuat demikian dari semua pintu.
X
X

Pada 3hb. Januari 2006, pendaftaran Aman Palestin telah diluluskan secara rasmi di bawah Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) dengan nama AMAN PALESTIN BERHAD sebagai sebuah syarikat yang tidak berteraskan keuntungan (non-profit organisation) bagi membantu rakyat Palestin secara kolektif, terancang, berterusan dan berkesan. Sejak ditubuhkan, Aman Palestin telah berjaya menyalurkan bantuan dalam pelbagai bentuk projek kepada rakyat Palestin di Palestin, Lubnan dan Syria hasil kutipan dan sumbangan daripada orang ramai.
No. 1, Jalan 3/3B, Seksyen 3,
43650 Bandar Baru Bangi,
Selangor Darul Ehsan

Telefon
: +6 03 8926 7019
Faksimile
: +6 03 8925 9963
Email
: office@amanpalestin.net
GPS
: N 2.9414084 E 101.7796932
Pelawat No
: 14,662,795
Laksanakan Sumbangan Anda Melalui:
Sumbangan Anda Melalui:
Hakcipta Aman Palestin Berhad  |  Dikuasakan oleh: Vortex Design Sdn. Bhd.
Hakcipta Aman Palestin Berhad
Dikuasakan oleh: Vortex Design Sdn. Bhd.
Sila tunggu sebentar....