000000
X
PALESTIN
Dua rakyat Palestin dibunuh oleh tentera pendudukan Israel semasa serbuan di Tulkarm
Oleh: Mohd Qutaibah Bin Ismail
6 Mei 2023 | 6.50 petang
Dua rakyat Palestin terbunuh pagi ini oleh tentera pendudukan Israel semasa serangan ke atas kem pelarian Tulkarm di bandar Tulkarm, Tebing Barat utara, menurut sumber perubatan.

Kementerian Kesihatan berkata, kedua-duanya dibawa mati ke hospital di Tulkarm dan satu pertiga dibawa dengan kecederaan di anggota badan dan berada dalam keadaan stabil.

Kedua-duanya dikenali sebagai( سامر صلاح شافعي ) Samir Salah Shafiee, 22 tahun, yang ditembak di leher, dada, dan perut, dan (حمزة جميل خريوش) Hamza Jamil Kharyoush, 22 tahun, ditembak di dada, perut, dan kaki kiri.

Laporan daripada Tulkarm berkata pasukan tentera yang besar menyerbu kem pelarian dan dalam proses itu menembak dan membunuh dua pemuda itu dan mencederakan yang ketiga sebelum meninggalkan kawasan itu.

Dengan pembunuhan terbaru, tentera Israel menembak dan membunuh 108 rakyat Palestin di Tebing Barat, Baitulmaqdis Timur, di dalam Israel, dan di Semenanjung Gaza sejak awal tahun, termasuk 20 kanak-kanak dan dua wanita. Dua lagi telah meninggal dunia dalam penjara, termasuk Khader Adnan yang meninggal dunia selepas mogok lapar selama 86 hari
X
X

Pada 3hb. Januari 2006, pendaftaran Aman Palestin telah diluluskan secara rasmi di bawah Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) dengan nama AMAN PALESTIN BERHAD sebagai sebuah syarikat yang tidak berteraskan keuntungan (non-profit organisation) bagi membantu rakyat Palestin secara kolektif, terancang, berterusan dan berkesan. Sejak ditubuhkan, Aman Palestin telah berjaya menyalurkan bantuan dalam pelbagai bentuk projek kepada rakyat Palestin di Palestin, Lubnan dan Syria hasil kutipan dan sumbangan daripada orang ramai.
No. 1, Jalan 3/3B, Seksyen 3,
43650 Bandar Baru Bangi,
Selangor Darul Ehsan

Telefon
: +6 03 8926 7019
Faksimile
: +6 03 8925 9963
Email
: office@amanpalestin.net
GPS
: N 2.9414084 E 101.7796932
Pelawat No
: 14,669,982
Laksanakan Sumbangan Anda Melalui:
Sumbangan Anda Melalui:
Hakcipta Aman Palestin Berhad  |  Dikuasakan oleh: Vortex Design Sdn. Bhd.
Hakcipta Aman Palestin Berhad
Dikuasakan oleh: Vortex Design Sdn. Bhd.
Sila tunggu sebentar....