000000
X
PALESTIN
Lapid menyerang Netanyahu, menggambarkan Ben Gvir sebagai badut
Oleh: Abiidah Binti Fadzlan Shahidi
28 April 2023 | 7.46 pagi
Ketua pembangkang Israel, Yair Lapid, mengecam pagi Jumaat dengan memberi kritikan tajam terhadap Perdana Menteri kerajaan Israel, Benjamin Netanyahu berhubung dasar beliau yang membenarkan pihak  paling ekstremis mengambil bahagian dalam kerajaannya

Beliau menyatakan bahawa "kelulusan melantik kebanyakan ekstremis ke jawatan menteri menunjukkan kekurangan tanggungjawab yang membawa rantau ini kepada kekacauan keselamatan." 

Lapid berkata, menurut terjemahan Shihab: "Mereka yang bersetuju untuk melantik Itamar Ben Gvir sebagai Menteri Keselamatan Negara dan bertanggungjawab terhadap Masjid Al-Aqsa mesti mengetahui akibat keputusannya, lebih-lebih lagi Al-Aqsa dianggap sebagai tumpuan acara," kata Lapid. 

Lapid menyifatkan Ben Gvir sebagai badut yang tidak tahu apa yang dia lakukan. Mengenai pengumumannya baru-baru ini mengenai sokongannya kepada kerajaan dan sokongannya terhadap sebarang keputusan yang berkaitan dengan tindakan ketenteraan, beliau menyatakan bahawa matlamatnya adalah untuk menghalang kerajaan berkenaan termasuk personaliti ekstremis yang membuat keputusan melulu dan tergesa-gesa, serta berusaha untuk bertindak balas dalam tempat dan masa yang sesuai. 
X
X

Pada 3hb. Januari 2006, pendaftaran Aman Palestin telah diluluskan secara rasmi di bawah Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) dengan nama AMAN PALESTIN BERHAD sebagai sebuah syarikat yang tidak berteraskan keuntungan (non-profit organisation) bagi membantu rakyat Palestin secara kolektif, terancang, berterusan dan berkesan. Sejak ditubuhkan, Aman Palestin telah berjaya menyalurkan bantuan dalam pelbagai bentuk projek kepada rakyat Palestin di Palestin, Lubnan dan Syria hasil kutipan dan sumbangan daripada orang ramai.
No. 1, Jalan 3/3B, Seksyen 3,
43650 Bandar Baru Bangi,
Selangor Darul Ehsan

Telefon
: +6 03 8926 7019
Faksimile
: +6 03 8925 9963
Email
: office@amanpalestin.net
GPS
: N 2.9414084 E 101.7796932
Pelawat No
: 14,655,476
Laksanakan Sumbangan Anda Melalui:
Sumbangan Anda Melalui:
Hakcipta Aman Palestin Berhad  |  Dikuasakan oleh: Vortex Design Sdn. Bhd.
Hakcipta Aman Palestin Berhad
Dikuasakan oleh: Vortex Design Sdn. Bhd.
Sila tunggu sebentar....