000000
X
PALESTIN
100 tentera Al-Qassam khatam Al-Quran dengan kaedah hafazan dalam satu sesi
Oleh: Abiidah Binti Fadzlan Shahidi
17 April 2023 | 9.48 pagi
Palestin - Briged Asy-syahid Izz al-Din al-Qassam, sayap tentera Gerakan Kebangkitan Islam "Hamas", menganjurkan projek "Tentera Al-Qur’an, Pemangkin pejuang" untuk membaca Al-Quran dengan kaedah hafazan dalam satu sesi. 

Batalion-batalion itu menegaskan bahawa Palestin tidak akan dibebaskan kecuali dengan Al-Quran, sambil menambah, “Al-Quran yang suci itu diriwayatkan dari jiwa, bukan dari mushaf dengan tujuan menyembuhkan jiwa orang-orang yang beriman di medan perang dan di tempat yang jelas penaklukannya.” 

Klip video yang diterbitkan oleh Al-Qassam muncul di laman webnya, bahawa Briged memberi penganugerahan kepada 100 pejuang mujahid, dari semua unit ketenteraan Qassam, selepas mereka selesai membaca Al-Quran dengan kaedah hafazan dalam satu sesi.

100 Mujahid Hafiz menyempurnakan bacaan Al-Quran sepenuhnya dalam satu sesi, semasa projek "Tentera Al-Qur'an, pemangkin pejuang", yang dilancarkan oleh Jabatan Mobilisasi dan Bimbingan Al-Qassam. Briged meyakini bahawa Al-Aqsa tidak akan dimerdekakan melainkan melalui al-Quran.
X
X

Pada 3hb. Januari 2006, pendaftaran Aman Palestin telah diluluskan secara rasmi di bawah Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) dengan nama AMAN PALESTIN BERHAD sebagai sebuah syarikat yang tidak berteraskan keuntungan (non-profit organisation) bagi membantu rakyat Palestin secara kolektif, terancang, berterusan dan berkesan. Sejak ditubuhkan, Aman Palestin telah berjaya menyalurkan bantuan dalam pelbagai bentuk projek kepada rakyat Palestin di Palestin, Lubnan dan Syria hasil kutipan dan sumbangan daripada orang ramai.
No. 1, Jalan 3/3B, Seksyen 3,
43650 Bandar Baru Bangi,
Selangor Darul Ehsan

Telefon
: +6 03 8926 7019
Faksimile
: +6 03 8925 9963
Email
: office@amanpalestin.net
GPS
: N 2.9414084 E 101.7796932
Pelawat No
: 14,665,888
Laksanakan Sumbangan Anda Melalui:
Sumbangan Anda Melalui:
Hakcipta Aman Palestin Berhad  |  Dikuasakan oleh: Vortex Design Sdn. Bhd.
Hakcipta Aman Palestin Berhad
Dikuasakan oleh: Vortex Design Sdn. Bhd.
Sila tunggu sebentar....