000000
X
PALESTIN
PM Israel menangguhkan rombakan kehakiman berikutan bantahan sengit
Oleh: Abiidah Binti Fadzlan Shahidi
28 Mac 2023 | 7.53 pagi
TEL AVIV – Perdana Menteri Israel Benjamin Netanyahu mengumumkan semalam bahawa beliau menangguhkan usaha membaik pulih sistem kehakimannya berikutan protes besar-besaran selama berbulan-bulan di beberapa bandar di Israel.

Puluhan ribu rakyat Israel berdemonstrasi selama berbulan-bulan di Tel Aviv dan di banyak bandar lain menentang rancangan baik pulih kehakiman oleh kerajaan sayap kanan Netanyahu yang dikatakan akan menjejaskan badan kehakiman.

Rancangan baik pulih kehakiman Netanyahu telah mendapat tentangan hebat daripada kumpulan berhaluan kiri, dan ini menimbulkan kebimbangan di kalangan pemimpin perniagaan, yang mana perpecahan politik yang sudah mendalam dalam masyarakat Israel.

Netanyahu telah memperkecilkan protes itu sebagai keengganan oleh lawan berhaluan kiri untuk menerima keputusan pilihan raya lalu, yang menghasilkan salah satu kerajaan sepihak dalam sejarah Israel.
X
X

Pada 3hb. Januari 2006, pendaftaran Aman Palestin telah diluluskan secara rasmi di bawah Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) dengan nama AMAN PALESTIN BERHAD sebagai sebuah syarikat yang tidak berteraskan keuntungan (non-profit organisation) bagi membantu rakyat Palestin secara kolektif, terancang, berterusan dan berkesan. Sejak ditubuhkan, Aman Palestin telah berjaya menyalurkan bantuan dalam pelbagai bentuk projek kepada rakyat Palestin di Palestin, Lubnan dan Syria hasil kutipan dan sumbangan daripada orang ramai.
No. 1, Jalan 3/3B, Seksyen 3,
43650 Bandar Baru Bangi,
Selangor Darul Ehsan

Telefon
: +6 03 8926 7019
Faksimile
: +6 03 8925 9963
Email
: office@amanpalestin.net
GPS
: N 2.9414084 E 101.7796932
Pelawat No
: 14,626,513
Laksanakan Sumbangan Anda Melalui:
Sumbangan Anda Melalui:
Hakcipta Aman Palestin Berhad  |  Dikuasakan oleh: Vortex Design Sdn. Bhd.
Hakcipta Aman Palestin Berhad
Dikuasakan oleh: Vortex Design Sdn. Bhd.
Sila tunggu sebentar....