000000
X
PALESTIN
Pertemuan Naib Menteri Luar Jepun dengan Presiden Abbas zahirkan tanda sokongan terhadap Negara Palestin
Oleh: Abiidah Binti Fadzlan Shahidi
20 Februari 2023 | 9.10 pagi
RAMALLAH – Presiden Negara Palestin, Mahmoud Abbas petang Ahad bertemu Naib Menteri Luar Negeri Parlimen Jepun Takaji Kei dan delegasi pengiringnya di ibu pejabat presiden di bandar Tebing Barat, Ramallah.

Presiden menegaskan hubungan serius dua hala antara kedua-dua negara dan rakyat ditunjukkan dalam kesungguhan untuk membangunkan negara mereka dengan berterima kasih kepada Jepun atas pendirian politik dan ekonomi serta sokongannya terhadap rakyat Palestin.

Pegawai Jepun berkenaan memperbaharui prinsip negaranya dalam menyokong rakyat Palestin agar mencapai keamanan berdasarkan penyelesaian dua negara berdasarkan legitimasi antarabangsa, menekankan kesinambungan Jepun dalam memberikan sokongan ekonomi kepada rakyat Palestin untuk membina keupayaan negara mereka.
X
X

Pada 3hb. Januari 2006, pendaftaran Aman Palestin telah diluluskan secara rasmi di bawah Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) dengan nama AMAN PALESTIN BERHAD sebagai sebuah syarikat yang tidak berteraskan keuntungan (non-profit organisation) bagi membantu rakyat Palestin secara kolektif, terancang, berterusan dan berkesan. Sejak ditubuhkan, Aman Palestin telah berjaya menyalurkan bantuan dalam pelbagai bentuk projek kepada rakyat Palestin di Palestin, Lubnan dan Syria hasil kutipan dan sumbangan daripada orang ramai.
No. 1, Jalan 3/3B, Seksyen 3,
43650 Bandar Baru Bangi,
Selangor Darul Ehsan

Telefon
: +6 03 8926 7019
Faksimile
: +6 03 8925 9963
Email
: office@amanpalestin.net
GPS
: N 2.9414084 E 101.7796932
Pelawat No
: 14,669,546
Laksanakan Sumbangan Anda Melalui:
Sumbangan Anda Melalui:
Hakcipta Aman Palestin Berhad  |  Dikuasakan oleh: Vortex Design Sdn. Bhd.
Hakcipta Aman Palestin Berhad
Dikuasakan oleh: Vortex Design Sdn. Bhd.
Sila tunggu sebentar....