000000
X
PALESTIN
Hamas: Umum bina penempatan haram berhampiran Semenanjung Gaza meningkatkan ancaman berbahaya
Oleh: Abiidah Binti Fadzlan Shahid
6 Februari 2023 | 11.12 pagi
GAZA - Pergerakan Hamas mengesahkan susulan pengumuman penerusan kerajaan Zionis dengan dasar penempatan haram yang agresif berhampiran Semenanjung Gaza Ahad lalu, meningkatkan ancaman berbahaya terhadap keselamatan serta kestabilan pendatang haram kerana warga Palestin tidak akan memberikan legitimasi atau kedaulatan kepada tentera rejim ke atas tanah Palestin. 

Dalam satu kenyataan akhbar semalam, Hamas menegaskan bahawa kerajaan Zionis bertanggungjawab sepenuhnya atas ketidakpeduliannya terhadap penempatan pendatang haram kerana meletakkan mereka dalam bahaya malah mereka mesti bertanggungjawab sepenuhnya ke atas peningkatan penempatan haram di seluruh Tebing Barat yang dijajah.

Hamas turut menyeru masyarakat antarabangsa untuk memikul tanggungjawab dalam mengekang dasar penjajahan perkauman yang mengancam keamanan dan keselamatan di rantau ini.
X
X

Pada 3hb. Januari 2006, pendaftaran Aman Palestin telah diluluskan secara rasmi di bawah Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) dengan nama AMAN PALESTIN BERHAD sebagai sebuah syarikat yang tidak berteraskan keuntungan (non-profit organisation) bagi membantu rakyat Palestin secara kolektif, terancang, berterusan dan berkesan. Sejak ditubuhkan, Aman Palestin telah berjaya menyalurkan bantuan dalam pelbagai bentuk projek kepada rakyat Palestin di Palestin, Lubnan dan Syria hasil kutipan dan sumbangan daripada orang ramai.
No. 1, Jalan 3/3B, Seksyen 3,
43650 Bandar Baru Bangi,
Selangor Darul Ehsan

Telefon
: +6 03 8926 7019
Faksimile
: +6 03 8925 9963
Email
: office@amanpalestin.net
GPS
: N 2.9414084 E 101.7796932
Pelawat No
: 14,655,200
Laksanakan Sumbangan Anda Melalui:
Sumbangan Anda Melalui:
Hakcipta Aman Palestin Berhad  |  Dikuasakan oleh: Vortex Design Sdn. Bhd.
Hakcipta Aman Palestin Berhad
Dikuasakan oleh: Vortex Design Sdn. Bhd.
Sila tunggu sebentar....