000000
X
PALESTIN
Seruan Hamas. Tingkatkan Penentangan Peneroka Haram dan Anggota Rejim Penjajah
Oleh: Hanis Zakwan Bin Zainal Abidin
3 September 2022 | 11.55 Pagi
TEBING BARAT - Gerakan Jihad Palestin, HAMAS melalui juru cakapnya, Abdul Latif Al-Qanua, menyokong dan memuji tindakan penentangan yang berjaya menikam  seorang anggota rejim penjajah Israel sehingga cedera di persimpangan Bait Ainun, berdekatan penempatan Kiryat Arba, timur Bandar Khalil, di Tebing Barat yang terjajah.

Al -Qanua telah menekankan bahawa “ tindakan itu adalah tindak balas biasa yang akan berlaku apabila mereka menjadi sasaran perbuatan jenayah anggota rejim Israel. Rejim Israel juga memporak-perandakan orang Palestin, bandar mereka, tempat suci mereka dan banduan-banduan yang ada dalam penjara mereka.”

Oleh yang sedemikian, Hamas mengucapkan takziah kepada keluarga yang kehilangan ahlinya yang tersayang akibat perbuatan ini.”

Seorang belia Palestin, Mohammad Odeh Kawazbeh, meninggal dunia pada hari jumaat semalam, ditembak oleh anggota rejim selepas beliau menikam lalu mencederakan seorang anggota rejim di utara Bandar Khalil.
X
X

Pada 3hb. Januari 2006, pendaftaran Aman Palestin telah diluluskan secara rasmi di bawah Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) dengan nama AMAN PALESTIN BERHAD sebagai sebuah syarikat yang tidak berteraskan keuntungan (non-profit organisation) bagi membantu rakyat Palestin secara kolektif, terancang, berterusan dan berkesan. Sejak ditubuhkan, Aman Palestin telah berjaya menyalurkan bantuan dalam pelbagai bentuk projek kepada rakyat Palestin di Palestin, Lubnan dan Syria hasil kutipan dan sumbangan daripada orang ramai.
No. 1, Jalan 3/3B, Seksyen 3,
43650 Bandar Baru Bangi,
Selangor Darul Ehsan

Telefon
: +6 03 8926 7019
Faksimile
: +6 03 8925 9963
Email
: office@amanpalestin.net
GPS
: N 2.9414084 E 101.7796932
Pelawat No
: 14,676,527
Laksanakan Sumbangan Anda Melalui:
Sumbangan Anda Melalui:
Hakcipta Aman Palestin Berhad  |  Dikuasakan oleh: Vortex Design Sdn. Bhd.
Hakcipta Aman Palestin Berhad
Dikuasakan oleh: Vortex Design Sdn. Bhd.
Sila tunggu sebentar....