000000
X
PALESTIN
Ismail Haniyeh Menerima Panggilan Daripada Presiden Iran Ebrahim Raisi, Menyatakan Kebanggaan Atas Usaha untuk Memperjuangkan Palestin
Oleh: Nur Khairunnisa Binti Mohamad
9 OKTOBER 2023 | 11.40 tengahari
  Ismail Haniyeh, ketua biro politik Hamas menerima panggilan daripada Presiden Iran Ibrahim Raisi, di mana beliau menyatakan penghargaannya atas apa yang dilakukan oleh mujahidin Hamas dan semua mujahidin di medan perang, serta menyifatkan apa yang dicapai sebagai kemenangan. 

Presiden Iran berkata: "Apa yang telah anda lakukan adalah satu kebanggaan, dan Tuhan adalah penyokong anda" . Beliau menekankan sokongan Iran terhadap rakyat Palestin. Beliau menambah, "Anda telah menggembirakan negara Islam dengan usaha ini dan berdoalah kepada Tuhan untuk lebih banyak kemenangan. 

Bagi pihaknya, ketua pergerakan itu melahirkan penghargaan atas hubungan ini dan kedudukan Republik Islam terhadap peperangan yang berlaku. Haniyeh menegaskan bahawa di sebalik keupayaan dan kubu pendudukan, penentangan yang berterusan menyebabkannya hilang keseimbangan dan dapat menyerbu kedudukannya dan membunuh serta menangkap ratusan rejim haram Israel. Beliau juga menjelaskan bahawa asas pertempuran ini adalah apa yang dilakukan oleh musuh Zionis di Baitulmaqdis dan percubaannya untuk menguasai Masjid Al-Aqsa. 

Haniyeh menganggap bahawa taufan Al-Aqsa bermula di Gaza dan meluas ke seluruh arena. Ia adalah pertempuran negara di mana Hamas mesti terlibat. Menurut beliau lagi, pertempuran masih dalam fasa permulaan, dan ia adalah permulaan yang hebat serta akan berakhir dengan kemenangan yang telah dijanjikan, insya-Allah."
X
X

Pada 3hb. Januari 2006, pendaftaran Aman Palestin telah diluluskan secara rasmi di bawah Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) dengan nama AMAN PALESTIN BERHAD sebagai sebuah syarikat yang tidak berteraskan keuntungan (non-profit organisation) bagi membantu rakyat Palestin secara kolektif, terancang, berterusan dan berkesan. Sejak ditubuhkan, Aman Palestin telah berjaya menyalurkan bantuan dalam pelbagai bentuk projek kepada rakyat Palestin di Palestin, Lubnan dan Syria hasil kutipan dan sumbangan daripada orang ramai.
No. 1, Jalan 3/3B, Seksyen 3,
43650 Bandar Baru Bangi,
Selangor Darul Ehsan

Telefon
: +6 03 8926 7019
Faksimile
: +6 03 8925 9963
Email
: office@amanpalestin.net
GPS
: N 2.9414084 E 101.7796932
Pelawat No
: 14,660,221
Laksanakan Sumbangan Anda Melalui:
Sumbangan Anda Melalui:
Hakcipta Aman Palestin Berhad  |  Dikuasakan oleh: Vortex Design Sdn. Bhd.
Hakcipta Aman Palestin Berhad
Dikuasakan oleh: Vortex Design Sdn. Bhd.
Sila tunggu sebentar....