000000
X
PALESTIN
"Kongres Popular 14 Juta": Kebangkitan Menyeluruh Terbukti Dapat Mengusir Rejim Zionis dan Menumbangkan Oslo.
Oleh: Abiidah Binti Fadzlan Shahidi
13 September 2023 | 8.10 pagi
PALESTIN - Kongres Popular Palestin 14 Juta menekankan pematuhan kepada pilihan penentangan secara menyeluruh sebagai jalan yang terbukti dapat mengusir rejim Zionis dan menolak pendekatan Oslo. 

Kongres Popular juga menegaskan dalam satu kenyataan pada hari Selasa, pada ulang tahun ke-30 Perjanjian Oslo, keperluan untuk meninggalkan pertaruhan pada janji Amerika untuk mencapai penyelesaian kompromi dengan entiti Zionis Israel, yang menafikan semua hak Palestin. 

Persidangan itu menggesa usaha untuk merangka strategi nasional untuk menghadapi jenayah sayap kanan, perkauman, kerajaan pendudukan fasis serta memanfaatkan krisis komprehensif yang tidak pernah berlaku sebelum ini yang merosakkan entiti melalui komitmen untuk melaksanakan keputusan Majlis Kebangsaan dan Pusat sekaligus menarik balik pengiktirafan negara rejim Israel dan membubarkan semua sekatan dan kewajipan Perjanjian Oslo. 

Beliau menyeru semua rakyat Palestin untuk berusaha mengembalikan peranan Pertubuhan Pembebasan Palestin sebagai pemimpin dan wadah politik untuk kebangkitan rakyat dengan menuntut semula dan memulihkan peranan pembebasan nasionalnya melalui pilihan raya yang demokratik dan adil untuk Majlis Kebangsaan Palestin. 

Beliau menyeru semua kuasa, aktiviti masyarakat, masyarakat sivil dan tokoh negara yang prihatin terhadap rakyat dan hak Palestin sebagai tindak balas kolektif nasional yang juga menjadi alat popular yang memaksa kepimpinan kuasa untuk mematuhi kehendak rakyat. 

Kenyataan Kongres Rakyat menambah, "Hari ulang tahun Perjanjian Oslo diabaikan memandangkan cabaran dan ancaman serius ditentang hebat menerusi pendekatan konsesi, penyerahan diri, rasuah, peningkatan pelanggaran dalaman, dan dasar eksklusif oleh kepimpinan yang tidak mempunyai legitimasi dalam menguruskan hal ehwal awam dan kegagalan untuk mematuhi keputusan konsensus nasional, yang boleh membuka ruang untuk tergesa-gesa ke arah normalisasi dengan rejim Zionis.
X
X

Pada 3hb. Januari 2006, pendaftaran Aman Palestin telah diluluskan secara rasmi di bawah Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) dengan nama AMAN PALESTIN BERHAD sebagai sebuah syarikat yang tidak berteraskan keuntungan (non-profit organisation) bagi membantu rakyat Palestin secara kolektif, terancang, berterusan dan berkesan. Sejak ditubuhkan, Aman Palestin telah berjaya menyalurkan bantuan dalam pelbagai bentuk projek kepada rakyat Palestin di Palestin, Lubnan dan Syria hasil kutipan dan sumbangan daripada orang ramai.
No. 1, Jalan 3/3B, Seksyen 3,
43650 Bandar Baru Bangi,
Selangor Darul Ehsan

Telefon
: +6 03 8926 7019
Faksimile
: +6 03 8925 9963
Email
: office@amanpalestin.net
GPS
: N 2.9414084 E 101.7796932
Pelawat No
: 14,669,800
Laksanakan Sumbangan Anda Melalui:
Sumbangan Anda Melalui:
Hakcipta Aman Palestin Berhad  |  Dikuasakan oleh: Vortex Design Sdn. Bhd.
Hakcipta Aman Palestin Berhad
Dikuasakan oleh: Vortex Design Sdn. Bhd.
Sila tunggu sebentar....