000000
X
PALESTIN
Ulang Tahun Sempena Kekalahan Rejim Zionis di Gaza
Oleh: Abiidah Binti Fadzlan Shahidi
12 September 2023 | 1.40 petang
GAZA - Kementerian Dalam Negeri dan Keselamatan Negara di Gaza mengeluarkan kenyataan petang Isnin, berhubung gerakan bersama kumpulan kebangkitan Palestin.

Jurucakap kementerian Iyad Al-Bazm berkata bahawa kumpulan yang memimpin kebangkitan Palestin akan melaksanakan, pagi esok, Selasa, gerakan bersama di semua wilayah di Semenanjung Gaza, yang akan berlangsung dari 7:00 pagi hingga 11:00 pagi. 

Al-Bazm menambah bahawa gerakan itu akan disertai prosedur lapangan di peringkat hadapan dalaman dan penempatan peralatan, keselamatan, serta bunyi tembakan dan letupan, pergerakan ketara anggota kumpulan kebangkitan dan kenderaan perkhidmatan keselamatan, ambulans , dan pertahanan awam. 

Beliau menegaskan bahawa laut dan Jalan Al-Rashid akan ditutup sebahagiannya kepada nelayan dan pelancong semasa tempoh pergerakan di kawasan yang terletak dari kawasan kawalan polis marin di pantai Deir Al-Balah ke pelabuhan Khan Yunis di selatan. 

Al-Bazm menjelaskan dalam kenyataannya bahawa rakyat serta kenderaan boleh menggunakan Jalan Al-Rashid melalui jalan alternatif. Mereka yang datang dari utara menuju ke selatan mesti melalui jalan dari pintu masuk ke Deir Al-Balah, manakala yang datang dari Rafah dan Khan Gabenor Yunis di utara mesti melalui jalan menuju ke bandar Asdaa. 

Kumpulan kebangkitan Palestin akan melaksanakan manuver Sudut Ekstrim edisi keempat esok, Selasa, sempena ulang tahun kekalahan rejim Zionis di Semenanjung Gaza.
X
X

Pada 3hb. Januari 2006, pendaftaran Aman Palestin telah diluluskan secara rasmi di bawah Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) dengan nama AMAN PALESTIN BERHAD sebagai sebuah syarikat yang tidak berteraskan keuntungan (non-profit organisation) bagi membantu rakyat Palestin secara kolektif, terancang, berterusan dan berkesan. Sejak ditubuhkan, Aman Palestin telah berjaya menyalurkan bantuan dalam pelbagai bentuk projek kepada rakyat Palestin di Palestin, Lubnan dan Syria hasil kutipan dan sumbangan daripada orang ramai.
No. 1, Jalan 3/3B, Seksyen 3,
43650 Bandar Baru Bangi,
Selangor Darul Ehsan

Telefon
: +6 03 8926 7019
Faksimile
: +6 03 8925 9963
Email
: office@amanpalestin.net
GPS
: N 2.9414084 E 101.7796932
Pelawat No
: 14,673,434
Laksanakan Sumbangan Anda Melalui:
Sumbangan Anda Melalui:
Hakcipta Aman Palestin Berhad  |  Dikuasakan oleh: Vortex Design Sdn. Bhd.
Hakcipta Aman Palestin Berhad
Dikuasakan oleh: Vortex Design Sdn. Bhd.
Sila tunggu sebentar....