000000
X
PALESTIN
Kenyataan Presiden Mahmoud Abbas disalah tafsir dan mendapat kecaman
Oleh: Nur Khairunnisa Binti Mohamad
9 September 2023 | 9.45 pagi
TEBING BARAT - Nabil Abu Rudeineh, jurucakap Presiden Mahmoud Abbas hari ini memberi kenyataan berkaitan Presiden Mahmoud Abbas dalam program televisyen berhubung isu Yahudi. Menurut beliau, kenyataan yang dikeluarkan tersebut adalah petikan daripada tulisan Yahudi, Amerika dan ahli sejarah serta pengarang-pengarang lain.

Beliau menegaskan bahawa kenyataan ini tidak merupakan penafian dalam apa jua cara Holocaust Nazi.

Abu Rudeineh menekankan bahawa pendirian Presiden Mahmoud Abbas mengenai perkara ini adalah jelas dan tidak berbelah bahagi. Kenyataan itu merupakan kutukkan terhadap Holocaust Nazi dan penolakan anti-Semitisme.

“Kami bersungguh-sungguh menyuarakan kecaman dan kemarahan terhadap Presiden Mahmoud Abbas kerana hanya memetik petikan akademik dan sejarah,” kata Abu Rudeineh yang memetik kenyataan daripada bantahan reaksi antarabangsa kerana salah tafsir kenyataan Presiden.
X
X

Pada 3hb. Januari 2006, pendaftaran Aman Palestin telah diluluskan secara rasmi di bawah Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) dengan nama AMAN PALESTIN BERHAD sebagai sebuah syarikat yang tidak berteraskan keuntungan (non-profit organisation) bagi membantu rakyat Palestin secara kolektif, terancang, berterusan dan berkesan. Sejak ditubuhkan, Aman Palestin telah berjaya menyalurkan bantuan dalam pelbagai bentuk projek kepada rakyat Palestin di Palestin, Lubnan dan Syria hasil kutipan dan sumbangan daripada orang ramai.
No. 1, Jalan 3/3B, Seksyen 3,
43650 Bandar Baru Bangi,
Selangor Darul Ehsan

Telefon
: +6 03 8926 7019
Faksimile
: +6 03 8925 9963
Email
: office@amanpalestin.net
GPS
: N 2.9414084 E 101.7796932
Pelawat No
: 14,672,600
Laksanakan Sumbangan Anda Melalui:
Sumbangan Anda Melalui:
Hakcipta Aman Palestin Berhad  |  Dikuasakan oleh: Vortex Design Sdn. Bhd.
Hakcipta Aman Palestin Berhad
Dikuasakan oleh: Vortex Design Sdn. Bhd.
Sila tunggu sebentar....