000000
X
PALESTIN
Hamas Menzahirkan Ucapan Tahniah atas Kejayaan Projek Elit Hafazan al-Quran di Gaza
Oleh: Abiidah Binti Fadzlan Shahidi
16 Ogos 2023 | 1.25 petang
GAZA - Gerakan Kebangkitan Islam (Hamas) menzahirkan ucapan tahniah kepada rakyat Palestin atas kejayaan projek elit Al-Quran (2) di Semenanjung Gaza dengan menghargai peranan Rumah Al-Quran dan semua pekerjanya yang menyelia dan mengurus. Projek ini berjaya diurus dengan penuh kebijaksanaan dan keupayaan untuk menunjukkan wajah gembira Palestin kepada dunia. 

Jurucakap pergerakan itu, Dr. Abdul Latif Al-Qanou', dalam kenyataan akhbar, semalam, Selasa : “Hafiz Elit 2 adalah projek Al-Quran yang terbilang dan acara yang luar biasa dan unik, menunjukkan bahawa 1471 penghafaz dan penghafaz, termasuk doktor, jurutera, guru dan ahli farmasi, membaca Al-Quran dalam satu sesi dengan penyertaan peserta yang paling muda berusia 8 tahun.”

Gaza hari ini berjaya membentangkan model ideal hafalan al-Quran, di mana penghafal membaca al-Quran dalam satu sesi, berkhidmat kepada masyarakat serta menunaikan misinya sebagai pendidik, penghafal dan penjaga tanah air yang menanti pembebasan dan kepulangan. 

Izzat Al-Rishq: " Gaza hari ini, dalam pelancaran Al-Hafiz Elit 2, menggabungkan tenaga dan keazaman, anak lelaki, perempuan, lelaki, wanita dan orang tua sebagai gambaran indah bagi mereka yang berpegang kepada prinsip nilai teguh yang juga sebagai tanda sokongan kepada projek kami untuk membebaskan tanah dan kesucian." Dengan mesej yang membawa kemuliaan, kekuatan dan ikatan."
X
X

Pada 3hb. Januari 2006, pendaftaran Aman Palestin telah diluluskan secara rasmi di bawah Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) dengan nama AMAN PALESTIN BERHAD sebagai sebuah syarikat yang tidak berteraskan keuntungan (non-profit organisation) bagi membantu rakyat Palestin secara kolektif, terancang, berterusan dan berkesan. Sejak ditubuhkan, Aman Palestin telah berjaya menyalurkan bantuan dalam pelbagai bentuk projek kepada rakyat Palestin di Palestin, Lubnan dan Syria hasil kutipan dan sumbangan daripada orang ramai.
No. 1, Jalan 3/3B, Seksyen 3,
43650 Bandar Baru Bangi,
Selangor Darul Ehsan

Telefon
: +6 03 8926 7019
Faksimile
: +6 03 8925 9963
Email
: office@amanpalestin.net
GPS
: N 2.9414084 E 101.7796932
Pelawat No
: 14,669,004
Laksanakan Sumbangan Anda Melalui:
Sumbangan Anda Melalui:
Hakcipta Aman Palestin Berhad  |  Dikuasakan oleh: Vortex Design Sdn. Bhd.
Hakcipta Aman Palestin Berhad
Dikuasakan oleh: Vortex Design Sdn. Bhd.
Sila tunggu sebentar....