000000
X
PALESTIN
Para Pemuda Palestin Ditangkap Tentera di Baitulmaqdis
Oleh: Faris Al-Islami Bin Mohd Zalani
1 Julai 2023 | 10.00 malam
Tentera Israel hari ini menangkap beberapa orang pemuda di halaman Masjid Al-Aqsa selepas menyerang mereka pada hari keempat perayaan Eiduladha.

Pasukan tentera telah menahan beberapa orang pemuda selepas menyerang mereka dan membawa mereka ke luar masjid.

Selain itu, tentera juga menutup salah satu pintu daripada pintu masjid untuk menghalang warga Palestin daripada memasuki melalui pintu tersebut, tentera juga menempatkan pasukan tnetera mereka di kawasan Kota Lama.

Penduduk Baitulmaqdis juga berkumpul disekitar pintu Asbath untuk menunaikan solat Zuhur dan enggan daripada menutup pintunya memaksa mereka menghadapi tentera Israel sebelum mereka sampai ke masjid.

Puluhan ribu rakyat Palestin menghadiri solat Eiduladha di Masjid Al-Aqsa walaupun menghadapi tentangan dan tindakan oleh pihak tentera di Baitulmaqdis.
X
X

Pada 3hb. Januari 2006, pendaftaran Aman Palestin telah diluluskan secara rasmi di bawah Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) dengan nama AMAN PALESTIN BERHAD sebagai sebuah syarikat yang tidak berteraskan keuntungan (non-profit organisation) bagi membantu rakyat Palestin secara kolektif, terancang, berterusan dan berkesan. Sejak ditubuhkan, Aman Palestin telah berjaya menyalurkan bantuan dalam pelbagai bentuk projek kepada rakyat Palestin di Palestin, Lubnan dan Syria hasil kutipan dan sumbangan daripada orang ramai.
No. 1, Jalan 3/3B, Seksyen 3,
43650 Bandar Baru Bangi,
Selangor Darul Ehsan

Telefon
: +6 03 8926 7019
Faksimile
: +6 03 8925 9963
Email
: office@amanpalestin.net
GPS
: N 2.9414084 E 101.7796932
Pelawat No
: 15,016,202
Laksanakan Sumbangan Anda Melalui:
Sumbangan Anda Melalui:
Hakcipta Aman Palestin Berhad  |  Dikuasakan oleh: Vortex Design Sdn. Bhd.
Hakcipta Aman Palestin Berhad
Dikuasakan oleh: Vortex Design Sdn. Bhd.
Sila tunggu sebentar....